STARÉ KRÁSNO Renovace Pitbiku

Zde se můžete "přihlásit" nebo "registrovat"



ANKA´S MONKEY

Předrenovační stav retro "pitbiku", domácí stavba v 80tých letech, na který jsme poptávali náhradní díly.
Vaše zvědavost a nedočkavost nás donutila zamakat..., a tak si prohlédněte foto, a přečtěte popis renovace "retro pitbiku". "Posunovadlo" je nyní plně provozuschopné, motoricky perfektní, ale má své mouchy, které budeme postupně "ladit". Podle jména mé dcerky vznikl název celé renovace - "ANKA´S MONKEY" - jakože tedy ANČINA OPICE :-)))
Jako vždy byl "vstupní polotovar" do šroubku rozebrán, a v hlavě se nám rodila výsledná podoba, barevná kombinace atd. Hlavním mottem bylo zachování co nejvíce původních dílů!!! Po rozebrání se ukázalo - nic překvapivého u takových věcí - že renovace bude mnohem náročnější než se na první pohled zdálo... :-)


Průběžný stav renovace


Motor - stav před renovací: utržené dva závěsy - proražená přepážka karteru mezi zapalováním a ozubeným kolečkem sekundáru - doslova rozšmelcovaný stator magneta - místo oleje, nebo alespoň jeho zbytku, se po rozpůlení z karteru vylil litr špinavé vody - stržený závit svíčky v hlavě válce - kupodivu válec (po druhém výbrusu) byl ve vynikajícím stavu stejně jako klikovka - startovací segment v převodovce totálně stržený - spojka "plech na plech" a roztemovaná spojková tyčka v hřídeli převodovky, ložiska a gufera samozřejmě na odpis.
Motor GO: hlava válce (repasovaná secondhand), nový píst s kroužky, nová komplet celá spojka + primární kolečko + řetěz, stator magneta (repasovaný secondhand), nový kondenzátor + kladívka, kartery (repasovaný secondhand), nový startovací segment převodovky, repasovaný řadící automat, nová ložiska + gufera. Repase karterů, vík, válce a hlavy, startovací a řadící páky - očištění a pískování v několika fázích s konečným jemným pískováním do výsledné podoby (matný lesk) - grafika na víkách a válec = vypalovaný práškový lak, nové gumy startpáky a řadičky.


Karburátor: očištěn a jemně opískován do výsledné podoby, použita nová opravná sada (trysky, šroub volnoběhu, jehla, plovák), přímý filtr.
Elektroinstalace: vše nové (cívka, kabely, svíčka, fajfka), včetně osazení chcípákem na řidítkách... :-)
Nádrž: pouze očištěna vně i uvnitř, ponechány viditelné všechny letité šrámy, zátka secondhand, úchvatný palivový kohout jsme si dočasně půjčili z renovace stabilního motoru... :-)


Rám, zadní kyvka, tlumiče, blatníky: opískováno, jako povrchová úprava rámu a blatníků byl zvolen "rust look" (umělá rez z vnější strany), blatníky (z vnitřní strany) a kyvka a pumpy tlumičů = vypalovaný práškový lak.
Řidítka: pouze očištěna a ponechána v původní patině, rychlopal a páčky secondhand, páčky = vypalovaný práškový lak, nové gumové rukojeti.
Kola: původní pneu a duše spuchřelé - opískováno, nová zadní pneu, přední pneu secondhand, nové duše, nová ložiska, vypalovaný práškový lak.
Přední vidlice: repasována, nové manžety.
Lanka a bowdeny: původní nepoužitelné = vše nové
Sedlo: potrhaný potah a rozpadlý molitan nahrazen stejným ve velmi dobrém stavu ze secondhandu (kontrolní otázka - poznáte z čeho původní stavitel použil sedlo?)


Vodítko - rolna sekundárního řetězu
Ze seznamu "Co nás dále čeká" si můžeme odškrtnout tuto položku. Zvolili jsme velmi jednoduché řešení - na čep kyvky jsme instalovali teflonovou rolnu proti otírání sekundárního řetězu, samozrějmě je rolna uložena na ložisku a při větším poškození se jedná o kdykoliv jednoduše vyměnitelný díl.
Poznámka pro šťourali - ANO sekundární řetěz ještě není nový, protože chceme vyměnit zadní rozetu za větší, a nový řetěz tedy budeme délkou přizpůsobovat nové rozetě!
A z toho nám plyne další požadavek na spolupráci - nemáte někdo doma zbytečně se povalující použitelnou rozetu,nebo jen věnec, cca 70 zubů? NABÍDNĚTE!!!


Výfukový systém
Podařilo se nám sehnat koleno a výfuk, který si myslíme, že k našemu "retro pitbiku" pasuje, jak vzhledem, tak funkčností (funguje výborně!). Na fotu je výfuk namontován "provizorně", pro představu, jak to bude celé vypadat a fungovat. Co s tím chceme udělat? Zkrátit o "kousek" vyrobený držák a tím zadní část mírně zvednout, a celý výfuk včetně držáku (ne koleno) otryskat a nechat nalakovat černou žárovou práškovou barvou (stejně jako je válec). Máte-li nějaký lepší nápad, nebo návrh, klidně na jiný celý výfukový systém, nebo úpravu tohoto, tak sem s nim!!! :-) No, a jako "malinké zlepšení pro potěchu oka" jsme vyměnili původní hodně pomačkanou nádrž za jinou, jako vždy levný secondhand, kterou jsme jemně opískovali a nechali bez laku jen v "barvě kovu".


Výměna vysokých řidítek za vhodnější - nižší
Jsme rádi, že se nám podařilo sehnat řidítka stejné konstrukce, jen o 6 cm nižší. S tím bude souviset i výměna dlouhého bovdenu rychlopalu za kratší. Na fotu pro porovnání původní vysoká řidítka a nová. Pokud si pozorně prohlidnete fotky, najdete ještě jednu úpravu Anka´s Monkey, kterou Vám popíšeme příště!!!


Uložení nádrže:
Další změnu při renovaci si vyžádalo uložení nádrže. Původně "seděla" na rámu, ale to nebylo moc dobré řešení vzhledem k "zalomení" plynového lanka u vývodu z karburátoru - viz foto. Proto jsme nádrž ve spodní části pozvedli pomocí dvou vzpěr a tím dosáhli přijatelnějšího, ne však ideálního, vedení lanka. Máte jiné konstrukční řešení - sem s ním! :-)


Sedlo:
Tajemství sedla naší "Opice" je odhaleno, a to díky našim pozorným návštěvníkům a příznivcům, jmenovitě panu N. z Prahy. Stavitel tohoto biku použil sedlo z tenkrát populárního ruského skibobu "Čuk a Gek", jak si můžete prohlédnou na foto.


Brzdové obložení:
Anka´s Monkey dostala dlouho očekávané nové brzdové obložení. Původní bylo nýtované, nové je lepené, nicméně brzdy nyní pracují prvotřídně! Na foto máte jako vždy porovnání starého s novým.


Co nás dále čeká:

  • nahrazení vysokých řidítek vhodnějšími-nižšími - HOTOVO
  • repase brzdových paken - HOTOVO
  • repase palivového kohoutu ze secondhandu
  • překopání kříže stupaček a tím i nožní brzdy
  • instalace nějakého vhodného výfukového systému - HOTOVO
  • použití větší zadní rozety a nového vhodně dlouhého sekundárního řetězu
  • instalace vodítka-rolny sekundárního řetězu v místě čepu kyvky z důvodu otírání řetězu v dotčeném místě - HOTOVO
  • a další úpravy, které nás napadnou, a budou se nám zdát vhodné, až začneme Anka´s Monkey běžně používat


(Ilustrační foto)